Aansprekend voorbeeld: Campagne ‘Beperkt Zicht’

Vooroordelen over rollen van vrouwen en mannen en hoe we ons ‘horen’ gedragen, iedereen heeft ze. Bewust en onbewust. Het bekendste en hardnekkigste vooroordeel in ons land is dat we bij vrouwen de zorgverantwoordelijkheid neerleggen en bij mannen de werkverantwoordelijkheid. Op deze manier houden wij én de media (traditionele) ideeën over rolpatronen en taakverdelingen in stand. En kunnen vrouwen en mannen geen echte vrije keuzes maken op het gebied van werk en zorg. Om dit op de agenda te zetten en ons meer bewust te maken van deze onbewuste patronen en rollen is WomenInc de campagne #beperktzicht gestart. De campagne bevat diverse prikkelende en korte filmpjes, een test en ook fact-check informatie. Hiermee houdt WomenInc een spiegel voor en zet aan het denken, want hoe zit het eigenlijk met jouw vooroordelen?

Meer weten? Kijk op: Beperkt Zicht www.womeninc.nl